Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Nesmírně zajímavé, důležité ale složité téma, R^ byť některým částem Vašeho článku asi moc nerozumím a k některým mám výhrady. Bylo by to na dlouhé povídání, tak jen stručně:

- Vymezení různých druhů inteligence

Tradičně se myslím rozlišovaly (kognitivní) inteligence IQ a sociální inteligence. Někdy se udává i praktická a biologická inteligence. V posledních desetiletích přibyl termín emocionální inteligence.

Termín, který používáte Vy, racionální inteligence neznám, ale na webu jsem ho našel. Asi tím myslíte IQ. Chápu, proč jste vybral název racionální inteligence. Problém však je, že se pak zdá, že jiné druhy inteligence, jako sociální a emocionální racionální nejsou. To není zcela pravda.

- Vláda komunistů

S Vaší kritikou vlády komunistů vcelku souhlasím. Podáváte ji však až příliš černobíle negativně. Byly obory, které celkem dobře fungovaly. V Praze na MFF-UK jsem koncem šedesátých a začátkem sedmdesátých let vystudoval matematiku a myslím, že úroveň našich matematiků a i fyziků nebyla špatně. Problém byl hlavně ve společenských vědách a v praxi. A pochopitelně, jak píšete, mezi úředníky.

- Do rozboru politiky a rozboru vlády lidu se tu radši pouštět nebudu.

- Škoda, že jste do článku nedal žádné odkazy. Základním myšlenkám o inteligenci ve vašem článku je myslím blízký tento pěkný článeček (byť s ním úplně nesouhlasím) na webu

http://ei.czechian.net/webs/intel/uvoduch.php

- Děkuji Vám za článek. Ještě si o tématu různých druhů inteligence na webu něco přečtu. Třeba se poučím a stanu se (ještě) :-) lepším člověkem. :-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 61
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 847x
Ne vlastní vinou, ocitl jsem se v důchodě. V životě jsem se naplno věnoval zahradní architektuře, ekonomice, finančnictví, šachům a hledání podstaty našeho myšlení a inteligence, vytvářející stupně lidskosti a chápání, zejména krásy a lidského cítění.

V současnosti se zabývám projektováním zahrad, úspěšnému zhodnocení financí v otevřených investičních podílových fondech a hráním šachů.

Politika dneška mě vyvádí z míry a jsem přípraven se přidat ke všem, kteří chtějí docílit návrat k čestnosti, národní hrdosti, přirozené morálce a zdravému rozumu, bez používání nejrůznějších modifikací klamání, které nás zatlačuje do společenského bahna a vytváří podmínky pro naše neštěstí.

Kontaktovat mě můžete na č.mobilu 605 783 045 a emailu delfin.fin@email.cz ;

www.projekt-zahrady.webnode.cz